חיפוש
  • Tami Dubi

Option B -אפשרות חלופית

לחוות מצוקה לאחר אובדן וחיפוש אחר פתרונות להתמודדות ולפיתוח חוסן נפשי הוא נושא שעולה לרוב לאחר שחווים אובדן. לאחר ששריל סנדברג (סמנכ"ל התפעול של פייסבוק) איבדה את בעלה היא חשה מצוקה, אובדן והרגשה כאילו ל"עולם לא תחוש יותר אושר"(תרגום שלי).


בעזרת אדם גרנט, פרופ' לפסיכולוגיה, היא קיבלה כלים להתמודד עם מצוקתה, מצוקת ילדיה ולפתח חוסן נפשי.

בעקבות הצלחת התהליך שריל ואדם הוציאו ספר בשם Option B המתאר את הכלים ואופן ההתמודדות עם אובדן.

בהמשך הם הקימו אתר Option B עם שפע מאמרים, מידע והמלצות להתמודדות עם מצוקה הנובעת מאובדן ופיתוח חוסן נפשי להתמודדות עם המצוקה.

לאחרונה הם אף פתחו קורס מקוצר בלינקדין המסביר את עיקרי השיטה.

מה שאהבתי בקורס הוא הכלים שהם מעניקים להתמודדות ברגעי משבר. כיצד מסייעים לנו להתרומם צעד אחר צעד, עם פעילויות קטנות אך אקטיביות וחיוביות.


לפי שריל וגרנט פיתוח חוסן נפשי (Resilience) יכול וצריך להתבצע גם בחיים הרגילים לפני שחווים אובדן. דוגמה אחת שדיברה אלי מאוד נגעה בנושא של בטחון עצמי, אחת מהעצות של פרופ' גרנט לשיפור הבטחון העצמי היא: בסיום כל יום, כתיבת 3 דברים שעשית במהלך היום שאת/ה מרוצה מהם. לפי שריל לאחר שהתחילה לבצע זאת, בטחונה העצמי עלה ומעבר לכך, היא לא קלטה שלפני שבעלה נפטר, היא נהגה להתייסר כל לילה על דברים שהיא לא עשתה בסדר במקום לחשוב על הדברים החיוביים שהיא עשתה. לדעתי זאת עצה נהדרת לחיים, אשתדל להתחיל בזה כבר הערב...


0 צפיות